Narzeczeni powinni zgłosić zamiar zawarcia małżeństwa w Kancelarii Parafialnej przynajmniej trzy miesiące przed planowanym terminem ślubu. Wówczas otrzymają potrzebne informacje dotyczące wszelkich formalności związanych z zawarciem małżeństwa.
Na miesiąc przed ślubem podczas kolejnego spotkania w kancelarii muszą przedłożyć następujące dokumenty:
- dowód osobisty,
- aktualne Świadectwo Chrztu (z datą do sześciu miesięcy wstecz),
- Świadectwo Bierzmowania (jeżeli nie ma potwierdzenia tego sakramentu na Świadectwie Chrztu),
- Świadectwo religii z ostatniej klasy Szkoły Średniej,
- Świadectwo ukończenia konferencji dla narzeczonych + poradnictwo rodzinne,
- Zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego (w przypadku „ślubu konkordatowego”),
- dane świadków sakramentu (imię, nazwisko, wiek, adres zamieszkania).